OBS. Mange har forespurgt omkring afhentning af ordrer fra shoppen på vores adresse.
Dette er IKKE muligt desværre, da alle ordrer afsendes fra vores Centrallager.

Forretningsbetingelser

Forretningsbetingelser (v20222212):

1. Bestilling

På securedatacenter.dk kan du kun bestille varer via vores hjemmeside. Hvis du har forespørgsler til varer som ikke er på siden er du altid mere end velkommen til at kontakte os pr. telefon eller mail.

Oplysninger om tekniske data og specifikationer fra producenten eller fra sælgers hjemmeside er kun vejledende. Køber har selv ansvaret for udvælgelsen af ydelsen og for opnåelse af det ønskede resultat med købet. Kontroller altid producentens egen hjemmeside for at få nyeste produktdata.

Alle priser på websitet er i danske kr. og incl. 25% moms og andre afgifter. Priserne er dagspriser, og er kun gældende indenfor Danmarks grænser, incl. Færøerne og Grønland. Der tages forbehold for: Valutaændringer, force majeure, afgiftsændringer.

HERUNDER AT UDSTILLING AF VARER PÅ NETBUTIKKEN IKKE ER ET TILBUD, MEN EN OPFORDRING TIL AT GØRE TILBUD, OG DER ER FØRST INDGÅET EN BINDENDE AFTALE NÅR DU MODTAGER EN ORRDREBEKRÆFTELSE ELLER FAKTURA.

Når du handler med securedatacenter.dk indgås aftaler på følgende sprog: Dansk

Der er ikke indgået en bindende købsaftale med Secure Data Center Aps, før du har modtaget en ordrebekræftelse eller faktura eller en mail med leveringsinfo fra Secure Data Center Aps.

Lagerstatus på hjemmesiden afspejles fra vores leverandører og der kan ved promotion varer eller meget nedsatte varer opstå situationer, hvor der måske opstår “kø”, på lagerstatus. Det kan resultere i at varen der er købt som lager rent faktisk er udsolgt. Vi tager forbehold for at dette kan ske, og forsøger at frembringe en vare andets sted, hvis muligt. Ellers er vi nødsaget til at annullere købet, hvis de udgår fra lager. Lager status er dermed kun vejledende, og skal ses som en mulighed. Lagertallet opdateres for så vidt, når det er muligt, 1 gang i timen. Vi tager forbehold for udsolgte varer hos vores leverandør og manglende leveringer, samt oplyste lagerantal, da dennes kommer fra leverandøren.

Priserne på shoppen er vejl. priser, og du kan som kunde komme ud for at varer med en bestemt pris, ikke kan sendes alligevel, grundet prisændringer hos ekstern leverandør, da priserne nogle gange svinger time til time. Derfor kan du komme ud for at vi må annullere din ordre igen, hvilket selvfølgelig kan være irriterende.

2. Betaling

På securedatacenter.dk kan der betales med:

Dankort/Visa Dankort

Mastercard, Maestro, Visa/Visa Electron, JCB

 

Betales med betalingskort er du altid sikret mod misbrug. Du har nemlig mulighed for at afvise en betaling, når du modtager din betalingsoversigt. Du har ingen selvrisiko i tilfælde af at dit kort bliver misbrugt i en internet-butik, der benytter SSL (Secure Socket Layer) i sit betalingssystem. Dermed er du bedre sikret end i den fysiske verden, hvor du har en selvrisiko på 1.200,- kr. når dit dankort misbruges ved brug af pin-koden.

Data du sender i forbindelse med køb betalt med betalingskort er krypterede (SSL), og det er således kun Clearhaus/ NETS, der kan læse dem. Hverken Secure Data Center Aps eller andre har mulighed for at læse dataene.
Betalingsgatewayen er Reepay.com

Beløbet for varerne trækkes først, når varerne sendes fra Secure Data Center Aps. Der kan aldrig trækkes et større beløb, end det du har godkendt ved købet.

3. Fragt

Vi leverer hovedsageligt med GLS, PostNord og Bring eller for store forsendelser en fragtmand. Leveringerne følger pågældende transportørs forretningsbetingelser. Der betyder at så snart pakken er i deres regi, bærer de ansvaret for at pakken kommer hel og ubeskadiget frem. Modtager du en pakke der er tydeligt beskadiget, skal du helst nægte modtagelse af forsendelsen eller på fragtbrevet notere “modtaget med forbehold for senere kontrol og optælling af indholdet”. Har du taget imod forsendelsen og opdager en skade bedes du kontakte Secure Data Center Aps med det samme og anmelde skaden. Det er altid en god idé at tage nogle billeder af hele forsendelsen, af fragtbrevet derpå samt af eventuelle skader. Vi hjælper meget gerne i disse sager, så send gerne alt dokumentation til os og vi vil gå videre med sagen.

Leveringstiden på fysiske varer der er på lager, er 1-3 hverdage. Ved restordrer, vil leveringstiden være længere, og der vil blive informeret om dette til kunden. Efter afsendelse, og der skulle ske ændringer hos leverandørens fragtfirma, kan vi ikke gøre andet end at indhente oplysninger om dette fra leverandøren, for at hjælpe dig.

Fragtpriser:
Secure Data Center Aps leverer efter vægt indenfor Danmarks grænser, excl. Færøerne og Grønland hvor den faktiske omkostning via Post Nord tillægges ordren.

4. Fortrydelsesret

Bemærk – fortrydelsesret er ikke gældende ved erhvervskøb.

Du har i forbrugerkøb altid 14 dages fortrydelsesret når du handler på securedatacenter.dk.
Du skal inden 14 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives på info@securedatacenter.dk eller ved telefonisk kontakt, alternativt kan standardfortrydelsesformularen benyttes. I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret. Fortrydelsesretten løber fra den dag hvor du har modtaget din vare, til den dag den sendes eller leveres retur.
Vi skal venligst bede om at varen sendes retur senest 14 dage efter meddelelse om købet fortrydes, da vi derefter kan nægte at modtage forsendelsen.
Ved retur og bruggøren af fortrydelsesret, får du varens beløb tilbage, dog ikke fragten.

Returforsendelse
Når fortrydelsesretten udnyttes skal du selv stå for omkostningerne for at levere varen retur, fx returfragten.
Enkelte varetyper kan ikke returneres med normal transportør, det kan for eks. være produkter tungere end 30kg. Secure Data Center Aps kan i så fald kontaktes for brug af en af vores samarbejdspartnere for eks. en fragtmand eller speciel transport for returnering af varen. Denne fragt omkostning vil dog blive modregnet varens værdi ved refundering af beløbet til kunden og forventes højst at beløbe sig til kr. 1.200,-
Bemærk du er ansvarlig for varens levering samt forsvarlig indpakning.

Varens stand, når du sender den tilbage.
Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.
Forseglede produkter , som er brudt i forseglingen(kunne være et klistermærke ved lukning), anses som brugte varer. Der kan være varer som har en ydre forsegling, og er disse brudt, eller fjernet, kan produktet ikke tilbagebetales fuldt ud. Ved Erhvervsordre, tages produktet ikke retur.

Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.

Denne værdi fastsættes som et skøn af Secure Data Center Aps.

I tilfælde af værdiforringelse fratrækkes dette beløbet som refunderes.
Værdiforringelse vurderes hvis varen kommer retur i en brugt og forværret stand, således den ikke kan gensælges som ny. Secure Data Center Aps vil på baggrund af dette vurderer værdiforringelsen og vende retur til dig før beløbet refunderes.

Købelovens mangelsregler kan finde anvendelse.
For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du må tjekke varen, men ikke tage den i egentlig brug. Varen skal være uden skader, uden tegn på slid, uden ridser samt i rengjort og pæn stand, hvis du vil være sikker på at få alle dine penge igen. Vær derfor omhyggelig når du pakker varen ud, undlad at fjern beskyttende folie/plast mm og forsigtig så du ikke får lavet ridser eller mærker. Produktet skal gerne se ud som du selv vil forvente at en fabriksny vare ser ud – Kort sagt som da du modtog den.
Ved køb af produkter i produktgrupper hvor emballagen udgør en væsentlig del af produktets nyværdi, er den intakte originale emballage altid en væsentlig del af varens værdi. Original emballage fra producenten altid sendes med retur, for at du kan få hele købesummen tilbage.

Det accepteres ikke at forseglingen på software, lyd/billedoptagelser, tonere / blækpatroner, kabler og andre vare rmed forsejling brydes, såfremt fortrydelsesretten ønskes bevaret. Denne type varer bliver taget i brug, når blisterpakningen brydes/ klistermærker, og dette medfører en forringelse af varens salgsværdi. Det er derfor vigtigt, at man afgør, om man vil beholde varen eller fortryde købet inden blisterpakningen brydes. Det er muligt at undersøge varerne uden at bryde blisterpakningen.

Varen kan sendes retur til:
Secure Data Center ApS
Naverland 2, 3. sal
2600 Glostrup

Du kan bruge denne returfomular:
Returformular

Emballering og ansvar for returforsendelse
Bemærk – vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller uden omdeling.
Secure Data Center Aps opfordrer til grundig emballering ved indsendelse, da det er afsenders ansvar. For. eks. bør løse interne komponenter som hukommelse, bundkort, harddiske og lignende altid indsendes i antistatisk pose – eller som man modtog det.

Secure Data Center Aps opfordrer også til at alle produkter pakkes forsvarligt ind i velegnet fyld (fx bobleplast eller andet stødabsorberende materiale) samt der pakkes i en papkasse så produkterne ikke kan tage skade under transporten.

Bemærk i øvrigt også, at fyldes kassen ikke helt ud så kan enkelte produkttyper lide skade da de kan blive kastet lidt rundt derinde – dette trods meget fyld.

Det er nemlig på kundens risiko at varen kommer sikkert retur til Secure Data Center Aps.

Du kan også fortryde ved at nægte at modtage varen fra transportøren, vi kræver dog at det meddeles os, ellers vil det forlænge behandlingstiden. Du kan også aflevere varen personligt på vores adresse efter aftale.

Refundering af beløb
Hvis du fortryder dit køb, får du naturligvis det beløb du har indbetalt til os tilbage.
I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købet.
Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale.
Som udgangspunkt refunderes beløbet til samme betalingskort, som købet er foretaget med, er dette ikke muligt kan der refunderes til din bank konto.
Det er derfor vigtigt at vi får oplyst din banks registrerings- og konto nummer.

6. Kompatibilitet

Secure Data Center Aps kan ikke holdes ansvarlig for kompatibilitetsproblemer, som følge af ændringer i konfigurationen af Secure Data Center Aps sammensatte komponenter.

7. Reklamationsret

Når du som forbruger handler på securedatacenter.dk har du 24 måneders reklamationsret.
Reklamationsretten kan dog være begrænset af produktets naturlige levetid. Dette betyder at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Dette betinger selvfølgelig at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden uhensigtsmæssig brug.

Købelovens mangelsregler kan finde anvendelse.
En mangel er en fejl, der har været til stede på leveringstidspunktet – typisk fabrikations- og/eller materialefejl.
Skulle varen, mod forventning, gå i stykker under reklamationsperioden og være dækket af reklamationsretten, repareres eller ombyttes defekte varer på vort eller producentens værksted vederlagsfrit.
Skade på produktet som skyldes betjeningsfejl, håndteringsfejl, modifikationer eller groft misbrug fra brugerens side er ikke dækket af reklamationsretten. Herunder hører også ændring af tilført strømstyrke til enhver relevant komponent.
Varer bør returneres med en fakturakopi hvor købstidspunktet for det reklamerede produkt fremgår, ellers kan sagens behandlingstid blive forlænget.

8. Anvendelse af reklamationsretten

Der skal reklameres inden rimelig tid efter du har opdaget manglen. Hvis der reklameres indenfor 2 måneder vil reklamationen altid være indenfor rimelig tid.
Vi opfordrer til at du afgiver erklæring omkring produktets fejl eller mangel i forbindelse med reklamationen, idet undladelse kan betyde en forlængelse af behandlingstiden grundet bred fejlsøgning.

Defekte produkter der er omfattet af reklamationsretten, vil herefter blive omskiftet til timetakst. Ønsker man ikke at Secure Data Center Aps foretager bred fejlfinding skal det defekte produkt afmonteres og sendes separat.
Secure Data Center Aps kan ikke gøres ansvarlig for tab af kundens data, med mindre det følger direkte af dansk lovgivning. Secure Data Center Aps opfordrer derfor kunden til at tage kopi / backup af samtlige data. I det omfang Secure Data Center Aps måtte være ansvarlig, er ansvaret begrænset til det direkte produkt tab og omfatter således ikke indirekte tab såsom tabt arbejdsfortjeneste, transportomkostninger, driftstab, installationsomkostninger og lignende.
Når du ønsker at reklamere beder vi dig venligst oprette en RMA anmodning på forhånd, omend dette dog ikke er et krav. Dette gøres på securedatacenter.dk under Reklamation & Retur og vil minimere tiden for behandlingen af din reklamation.

Det defekte produkt skal sendes til vores adresse:
Secure Data Center Aps
Naverland 2, 3. sal
2600 Glostrup

Når du returnerer varen, bedes du angive afsender på forsendelsen samt evt. udstedt RMA nummer (returnummer).
Alternativt vedlægges kopi af fakturaen med årsag til returneringen.

Bemærk – vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende modtagerbetalte forsendelser.

Husk altid at sende varen tilbage i forsvarlig emballage (helst den originale), og vi opfordrer til du får en kvittering fra transportøren så du kan følge pakken frem til os – samtidig giver dette normalt også forsikring på indholdet hvis dette skulle gå tabt eller blive beskadiget.
Når din reklamationssag er godkendt af os, og accepteret som et privatkøb, sender vi dig automatisk en postlabel du kan bruge til at sende varen retur uden omkostninger. Vent venligst på denne før du sender varen til os.
Vi refunderer rimelige fragtomkostninger, som du måtte have i forbindelse med returnering af varen, når reklamationen er berettiget. Vi anbefaler dog at du kontakter os eller opretter en RMA sag, således at vi kan sende dig en returfragtseddel på forhånd.

Varer der ikke indgår under reklamationsretten og/eller som modtages uden forsvarlig emballage, vil blive om-emballeret og der vil blive opkrævet et beløb svarende til Secure Data Center Aps’ udgifter til nødvendig og forsvarlig emballering.

Oplysning om klagemuligheder
Hvis du vil klage over dit køb af en vare eller tjenesteydelse eller behandlingen af sin sag bedes dette gøres skriftligt til Secure Data Center Aps på email adressen info@securedatacenter.dk, med udførlig beskrivelse af det hændte samt ønsket handling, alternativt via anbefalet brev til vores adresse:
Secure Data Center Aps
Naverland 2, 3. sal
2600 Glostrup
På denne måde vil din henvendelse blive behandlet af en leder og du vil få svar retur hurtigst muligt – vær dog opmærksom på at sagen vil blive undersøgt grundigt før du får svar, så der kan godt gå et par dage før svar modtages.
Kan der ikke opnås acceptabel løsning direkte med os i Secure Data Center Aps, kan der indgives klage til en af følgende;

En klage over en vare eller tjenesteydelse købt hos os kan viderebringes til:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby
Du kan klage til Center for Klageløsning via www.forbrug.dk såfremt deres betingelser er opfyldt.

9. Tilbagesendte varer som ikke indeholder fejl

Ved indsendelse af defekte eller forkerte varer til Secure Data Center Aps, hvor fejl eller defekt, defineret og angivet af kunden ikke konstateres (eller fejlen ikke er omfattet af garanti / reklamationsret), vil varen blive tilbagesendt til kunden inklusiv et testgebyr.
Testgebyret er kr. 999,- pr. time incl. Moms og der beregnes minimum ½ time.
Testgebyret beregnes på baggrund af tid forbrugt i forbindelse med test og fejlsøgning.

10. Særlige bestemmelser for erhvervsdrivende

Der gælder de samme salgsbetingelser som for forbrugere, dog med følgende modifikationer;
Der er ingen fortrydelsesret for erhvervsdrivende uanset produkt.
Der gælder 1 års reklamationsret fra oprindelig fakturadato, med undtagelse af forbrugsvarer såsom batterier mv., hvor der kun ydes 6 måneders reklamationsret, med mindre andet er skriftligt aftalt.
Ombytning eller reparation medfører ikke, at der løber en ny 1 års reklamationsperiode.
Ved reklamationer, står køber selv for udgifterne til returnering af varen til Secure Data Center Aps eller producentens værksted.

11. Dine personlige oplysninger

For at du kan indgå en aftale med os via websitet skal du lade dig registrere med følgende personlige oplysninger:
. navn
. adresse
. telefonnummer
. email-adresse
. (CVR nr. for erhvervsdrivende)

Vi foretager registreringen af dine personoplysninger kun med det formål at kunne levere varen til dig.
Personoplysningerne registreres hos Secure Data Center Aps og opbevares i 5 år (5 år pga. krav fra bogføringsloven), hvorefter oplysningerne slettes.
Når der indsamles personoplysninger via vores web-site, sikrer vi, at det altid sker ved afgivelse af dit udtrykkelige samtykke, således at du er informeret om præcis, hvilke oplysninger der indsamles og hvorfor.
Den dataansvarlige er: Direktøren for Secure Data Center Aps.
Vi opbevarer ikke kundeoplysninger krypteret. Vi transmitterer ikke kundeoplysninger krypteret.

Oplysningerne afgivet til securedatacenter.dk videregives eller sælges på ingen måde til tredjemand, og vi registrerer ingen personfølsomme oplysninger.
Som registreret hos Secure Data Center Aps, har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til Secure Data Center Aps via e-mail: info@securedatacenter.dk.

12. Pricerunner Købsgaranti

Dit køb hos os er helt gratis omfattet af PriceRunner Købsgaranti. Det sikrer dig op til 50.000 kroner, hvis et problem skulle opstå i forbindelse med dit køb. For at være omfattet af Købsgarantien, skal du blot være registreret medlem på PriceRunner.

Hvis du ikke allerede er medlem på PriceRunner og har besøgt os via dem, så kan du inden for 60 minutter efter dit køb gennemføre din registrering. Det koster intet og tager mindre end tre minutter, og vupti så er dit køb omfattet af garantien!

Tryk herunder for at blive medlem:

Ja tak, jeg vil gerne blive PriceRunner-medlem i dag

Med PriceRunner Købsgaranti får du erstatning i tilfælde af ødelagt vare, hvis levering af varen udebliver, hvis en vare mangler ved levering eller hvis varen er forkert eller fejlbehæftet. For at Købsgarantien skal gælde, er det nødvendigt at bestillingen er adresseret til dig som privatperson.

Hvis noget går galt i forbindelse med dit køb, dækker Købsgarantien dig for såvel anskaffelsesomkostninger som fragtudgifter. Du får også erstatning for den direkte økonomiske skade, du eventuelt har lidt på grund af fejlen. Købsgarantien omfatter ikke eventuelt værditab, udeblevne indtægter eller andre direkte eller indirekte omkostninger.

Besøg PriceRunner for at se de endelige brugervilkår samt en liste med kategorier, der er undtaget garantien.